TheCoach

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av thecoach - 1 oktober 2014 13:01

Vad är verkligt?

Vår inre verklighet är individuell och baseras på allt vi har upplevt. Det finns lika många sanna verkligheter som det finns människor. Det är naturligt att vi människor försöker ständigt skapa sammanhang och förståelse för det som händer i livet och runt omkring oss. Det är en pågående process. Ibland väljer vi att tolka på ett sätt som är mindre fördelaktigt för oss.

 

Ett exempel är:

Din man kommer hem och säger att han vill skiljas. Du kan tolka händelsen på många olika sätt. Väljer du att tolka det med att du själv är för gammal och oattraktiv för att han skulle vilja stanna kvar så får det andra följder än om du förklarar det med att ni har utvecklats åt olika håll och växt ifrån varandra.

 

Det som händer i våra liv kan vi inte alltid välja men vi kan alltid välja våra förklaringsmodeller. 

Hur tolkar du din verklighet?

  

 


Ha en fortsatt trevlig eftermiddag


/ The Coach 

 

Presentation


Varmt välkommen till min blogg, som handlar om livet!
Jag är utbildad Ekonom samt Coach och vill gärna dela med mig av mina tankar om livscoaching och mindfulness.

Hoppas jag kan inspirera er :)
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards