TheCoach

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Personlig Utveckling!

Av thecoach - 27 oktober 2014 14:35

Hej på er   

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev här. Det har varit så mycket i både skolan och privat. Nu har

jag äntligen landat lite och ska försöka hinna blogga lite också   


I helgen har jag hunnit smälta och reflektera över mina 2 grymma och inspirerande föreläsningar jag hade på min Coach utbildning i torsdags och fredags. Det har handlat mycket om att kunna ställa utmanande frågor till våra klienter, för att vi på bästa sätt skall hjälpa de att hitta en lösning till sin angelägenhet. Men även om vi hjälper våra klienter, hjälper de oss coacher. Jag pratar om ”personlig utveckling” .


När jag coachar får jag så mycket tillbaka. Jag har lärt mig så mycket om mig själv, på denna utbildning. Efter ett coach samtal som jag haft tänker jag på hur det gick, vad ämnet var, hur vi löste det mm. Det har varit privata, oprivata, känsliga och okänsliga ämnen under samtalen. Det har varit stunder av gråt men även av skratt. Och så är livet!

Min personliga utveckling har varit på vilket sätt jag blir påverkad av ”klienternas” angelägenhet. Hur ska jag hantera situationen när jag blir påverkad? Hur kommer det sig att jag blir påverkad av detta? Det handlar om att jag inser att detta påverkar mig, jag får inte blunda för detta utan bearbeta istället.


Behovet av personlig utveckling har ökat i dagens samhälle. Men varför behöver vi denna slags utveckling? Jo, för att samhället vi lever i kräver detta, vårt samhälle förändras snabbt och kravet är att anpassa sig till dessa förändringar. Vi ställs inför nya beslut och ett större ansvar och att lära oss allt nytt är nästan ett krav. Hur hanterar du din personliga utveckling? Hur hanterar du nya förändringar? Hur påverkas du?



  



Ha en fortsatt trevlig eftermiddag ;)

/ The Coach 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecoach - 20 december 2014 01:09


   

Av thecoach - 30 oktober 2014 15:47

Hello ! Jag har suttit och tänkt på att det är mycket man vill göra i sitt liv men gör inte det på grund av olika anledningar. Det handlar bara om sin egen inställning man har till saker och ting. Hur lever du idag? Är det något du vill ändra på?...

Av thecoach - 30 oktober 2014 12:30


Hej där      Sitter här i ett grupprum i ett bibliotek och får solen i ögonen, så härligt att solen beslöt sig för att besöka oss denna torsdag    .   Senaste dagarna har jag fått lite småpanik inför mina studier. Jag studerar heltid denna te...

Av thecoach - 28 oktober 2014 10:40


Hello      På bussen på väg till universitetet träffade jag på en vän som jag satt och pratade med under hela resan. Det fick mig och tänka på hur mycket vi kommunicerar i vardagen, har ni också tänkt på det? Det är på vägen till jobbet, på jobbe...

Av thecoach - 27 oktober 2014 22:38


Hallå ;)   Åh vad jag har längtat efter denna stund, att lägga sig i sängen och bara njuta av lugn och härlig musik med tända ljus. Jag ligger och reflekterar över min dag. Har lärt mig så mycket av dagens studier. Jag tänker mycket på mina mål o...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg, som handlar om livet!
Jag är utbildad Ekonom samt Coach och vill gärna dela med mig av mina tankar om livscoaching och mindfulness.

Hoppas jag kan inspirera er :)
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards