TheCoach

Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av thecoach - 27 oktober 2014 22:38

Hallå ;)

 

Åh vad jag har längtat efter denna stund, att lägga sig i sängen och bara njuta av lugn och härlig musik med tända ljus. Jag ligger och reflekterar över min dag. Har lärt mig så mycket av dagens studier. Jag tänker mycket på mina mål och värderingar jag har i livet. Mina drömmar och önskningar. Jag säger bara, även om alla era drömmar inte slår igenom, sluta aldrig att drömma!


Drömmar motiverar oss att kämpa för det vi vill uppnå!

Med detta säger jag godnatt och DRÖM sött ;)





/ The Coach  


 

Av thecoach - 27 oktober 2014 18:17

Hej där ;)


Idag har det varit en väldigt blåsig måndag här i Stockholm. Det blev även mörkare tidigare idag då vi ställde tillbaka klockan en timma igår   .

Väldigt tråkigt då det betyder att vi går mot en jobbig period av många många mörka dagar. Många kan börja lida av depressiva besvär och många kan även känna sig trötta. Nästan alla människor blir påverkade på något sätt av denna årstid när mörkret tar över.

Personligen gillar jag inte mörker, jag gillar sol och massa värme.. Men vem gör inte det?      

Men för att göra det bästa av situationen när jag inte kan få sol och värme så försöker jag ständigt hitta bra sätt att hitta ljuset i vardagen. Hur gör du? Vad är ditt ljus? Hur blir du påverkad?


Mitt sätt är tillexempel att ha något att se fram emot i slutet på dagen, som motiverar mig under hela dagen.


Vad motiverar dig? Om du tänker så varje dag så förändrar du ditt tankesätt och kommer överleva senhösten och vintern och mörkret på bästa sätt.



Ha en mysig och trevlig kväll :)


/ The Coach




Av thecoach - 27 oktober 2014 14:35

Hej på er   

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev här. Det har varit så mycket i både skolan och privat. Nu har

jag äntligen landat lite och ska försöka hinna blogga lite också   


I helgen har jag hunnit smälta och reflektera över mina 2 grymma och inspirerande föreläsningar jag hade på min Coach utbildning i torsdags och fredags. Det har handlat mycket om att kunna ställa utmanande frågor till våra klienter, för att vi på bästa sätt skall hjälpa de att hitta en lösning till sin angelägenhet. Men även om vi hjälper våra klienter, hjälper de oss coacher. Jag pratar om ”personlig utveckling” .


När jag coachar får jag så mycket tillbaka. Jag har lärt mig så mycket om mig själv, på denna utbildning. Efter ett coach samtal som jag haft tänker jag på hur det gick, vad ämnet var, hur vi löste det mm. Det har varit privata, oprivata, känsliga och okänsliga ämnen under samtalen. Det har varit stunder av gråt men även av skratt. Och så är livet!

Min personliga utveckling har varit på vilket sätt jag blir påverkad av ”klienternas” angelägenhet. Hur ska jag hantera situationen när jag blir påverkad? Hur kommer det sig att jag blir påverkad av detta? Det handlar om att jag inser att detta påverkar mig, jag får inte blunda för detta utan bearbeta istället.


Behovet av personlig utveckling har ökat i dagens samhälle. Men varför behöver vi denna slags utveckling? Jo, för att samhället vi lever i kräver detta, vårt samhälle förändras snabbt och kravet är att anpassa sig till dessa förändringar. Vi ställs inför nya beslut och ett större ansvar och att lära oss allt nytt är nästan ett krav. Hur hanterar du din personliga utveckling? Hur hanterar du nya förändringar? Hur påverkas du?



  



Ha en fortsatt trevlig eftermiddag ;)

/ The Coach 

Presentation


Varmt välkommen till min blogg, som handlar om livet!
Jag är utbildad Ekonom samt Coach och vill gärna dela med mig av mina tankar om livscoaching och mindfulness.

Hoppas jag kan inspirera er :)
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards